If it doesn’t sell, it isn’t creative

David Ogilvy.

Design citat fundet her. Et lille indspark mere til overvejelser om kreativitet og inspiration. Kunne man overføre samme tankegang til kunstens verden eller skal man bare lade kunsten være til for sin egen skyld? Og ikke nødvendigvis vindings skyld.

Fandt også lige en anden lækkerbisken fra hans hånd:

The best ideas come as jokes. Make your thinking as funny as possible.

3 thoughts on “If it doesn’t sell, it isn’t creative

  1. Det går hurtigt! Der sker meget i denne rekonstrueringsproces. Kan lide det nye design og den nye tekst i siden. Opdateringer er vel også i fin tråd med dine nye mål. Det er sigende, hvis man har den samme beskrivelse af sig selv i årevis. Forandring ikke kun fryder, det er en livsnødvendighed.
    Mine elever spørger hvor meget der skal være fast i forhold til selvet og identiteten, for at man hænger sammen og ikke er grænseløs. Jeg spørger hvor meget der må forblive det samme, for at man ikke går i stå, fryser fast.. Svære og spændende spørgsmål. Funderer over begreberne udvikling og afvikling. Indvikling..

  2. Hvad gør man egentlig, hvis man ikke er særlig sjov og endnu værre, hvis man ikke finder humor særlig vigtigt ?

  3. Ikke særlig sjov. Hvad taler du om, ikke dig selv ihvertfald!
    Hvis man ikke finder humor vigtig er man fortabt, og uinteressant – i min optik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *