… er det velkendte klassiske discount kaffebrand, som tilsyneladende stadig hersker som det grå gulds foretrukne mærke. Det tenderer hjernevask den måde hvorpå brugergruppen nærmest som en indkøbsmæssig refleksreaktion hiver netop den kaffe ned fra hylden. Vanens magt må være stor, hvis man ligefrem foretrækker kaffe, der smager dårligt. Nå, men godt ord igen, det er jo bare supertankr-kaffesnobberi, smag og behag er forskellig, og det var egentlig ikke kaffe, jeg kom for at tale om.
For der findes altså også en anden slags blå cirkler. Var for nylig på google earth, og mens jeg virtuelt svævede over fædrelandet, nærmere betegnet et typisk dansk boligkvarter anno 2008, tegnede der sig et cirkelformet mønster. Det var nærmest strøet med gavmild hånd overalt på koteletgrundene i det ganske land. Det kunne være en raffineret og vidtgående reklame for Blå cirkel kaffe (tre-stjernet flyverbanner go home), ihvertfald er det også på grænsen til hjernevask. Det var børnefamiliernes musthave: trampolinen.
Kunne man få banket en hurtig lille konspirationsteori op ved at undre sig over, hvorfor alle trampolinkanterne er blå?
…
Jeg spørger mig selv: vil mine børn blive normale, hvis de må henslæbe deres barndom uden en trampolin? Jeg føler at presset for at joine den blå cirkels broderskab stiger.
He he Marlene – god observation!